Prevencija vršnjačkog nasilja
CENTAR MLADIH RIBNJAK, srijeda 21. 12. u 19 sati
PROJEKT PITCHING FORUM CIGLARI
Prevencija vršnjačkog nasilja
Edukacijom i dijalogom do promjene
KAKO JE GREGOR STEKAO PRIJATELJE
LEA: Počelo je iznenada. Bili smo na hodniku, na odmoru. I Luka je rekao Gregoru: da si išta vrijedio, mama bi ti još bila živa.
PSIHOLOGICA: I onda
LEA: Svi smo se razmaknuli u krug oko njih. Oni su se hrvali, a onda je Luka pao na pod, a Gregor ga je nastavio tući.
GREGOR: A što biste vi učinili da ste najmanji u razredu i da vas stalno zadirkuju, da vam govore da imate metar i žilet i da vam najbolji prijatelj kaže da ste niškoristi i da vam je i majka bila takva?
Prema tekstu autora Želimira Ciglara – KAKO JE GREGOR STEKAO PRIJATELJE, polaznici kazališne radionice na osnovi vlastitih iskustava i kreiranih situacija oblikovali su i razrađivali dramske uloge kroz koje govore o nasilju među vršnjacima, u obitelji, školi i u svojoj okolini.
U tom procesu koriste se tehnike psihodrame, igrajući različite uloge: onoga koji vrši nasilje, žrtve nasilja i promatrača, koji na aktivan ili pasivan način sudjeluju u različitim situacijama vršenja međusobnog nasilničkog ponašanja.
O PROJEKTU:
Ovo je priča o Gregoru koji vrši nasilje, ali ga i sam doživljava svaki dan. Projekt otvara važna pitanja o senzibiliziranju problema nasilja među djecom i mladima, a osmišljen je interaktivno, kroz kazališne radionice te pitching forume u osnovnim i srednjim školama.
Nasilje nad djecom i mladima jedan je od značajnih problema suvremenog društva. Prema navodima Svjetske zdravstvene organizacije, jedna milijarda djece u dobi do 17 godina godišnje doživi neki oblik fizičkog, psihičkog ili seksualnog nasilja. Žrtve vršnjačkog nasilja mogu imati niži stupanj samopoštovanja, naučenu bespomoćnost te ljutnju i ogorčenost na svijet. Ništa manje posljedice ne trpi ni osoba koja se nasilno ponaša, koja uči da su udarci i povrede način izražavanja ljutnje i „borbe“ za sebe.
Prema podacima MUP-a, tijekom 2021. godine zabilježeno je 10 posto više počinitelja vršnjačkog nasilja među maloljetnicima nego 2020. godine. Trend rasta zabilježen je i 2020. godine u odnosu na 2019.
Poruka je projekta – zapamtiti da se vršnjačko nasilje može i mora spriječiti.
Projekt PITCHING – FORUM CIGLARI namijenjen je učenicima osnovnih i srednjih škola s ciljem jačanja samopouzdanja, buđenja svijesti o sebi, a u svrhu sprječavanja vršnjačkog nasilja.
NOSITELJ PROJEKTA / DRUŠTVO NAŠA DJECA TREŠNJEVKA
VODITELJICA PROJEKTA / LJILJANA PERIŠIĆ
REDATELJ / LOVRO KRSNIK, ASISTENT REDATELJA / ROKO ŠEVERDIJA
PARTNERI / PRIVATNA UMJETNIČKA GIMNAZIJA U ZAGREBU, CENTAR MLADIH RIBNJAK, UMJETNIČKA ORGANIZACIJA TOČKA NA I
GLUME UČENICI PRIVATNE UMJETNIČKE GIMNAZIJE U ZAGREBU: Leo Randić, Lana Matić, Lea Kontek, Maša Batinović, Marija Miljak Merkaš, Mateo Vinko Ivančić Jozić, Leonela Levenski, Nikka Leona Rajačić, Tamara Kustić, Lara Ančić, Luka Zvonimir Levak, Neva Penavić, Iva Roksandić, Tea Kuljanac, Ema Najcer i Margareta Topolovec.
.
O AUTORU
Želimir Ciglar (1962. -2018.)
Studirao je glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, a diplomirao hrvatski jezik i
jugoslavenske književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Cijeloga se života bavio scenskom kulturom i kazalištem. Od djetinjstva se bavio glumom, a
kao kritičar i novinar Večernjeg lista dugi je niz godina pisao i govorio o kazalištu u mnogim
časopisima i novinama te u programima Hrvatske radiotelevizije. 1999. objavljuje roman za
djecu Dekameron za golobrade pustolove za koji je dobio nagradu Mato Lovrak. Od 2009. bio
je dvije godine lektor na Filološkom fakultetu Blaže Koneski u Skopju gdje sa suradnicima
objavljuje Malu makedonsko-hrvatsku čitanku. Bavio se i dramskim odgojem, sredinom
1990-ih radio je u Dramskom studiju ZKM-a, a zadnjih godina života u Centru za kulturu
Trešnjevka gdje je bio voditelj kazališne djelatnosti. Uz savladavanje tehnika glume dramski
rad s djecom i mladima bazirao je na razvijanju i jačanju njihovih intelektualnih, osjećajnih i
moralnih potencijala.