commi balde_ alternativna nastava

ALTERNATIVNA NASTAVA – interkulturalni školski sat

 

Centar mladih Ribnjak u suradnji s Gradskim uredom za kulturu i civilno društvo, Odjelom za promicanje ljudskih prava i civilno društvo i Gradskim uredom za obrazovanje sport i mlade provodi program ALTERNATIVNE NASTAVE u zagrebačkim osnovnim i srednjim školama.

O PROGRAMU:

Alternativna, interkulturalna nastava je poticajan susret učenika osnovnih i srednjih škola s drugim i drugačijim kulturama, ljudima, običajima, umjetnicima, intelektualcima, aktivistima iz raznih dijelova svijeta, koji su postali naši sugrađani, a ujedno mogu biti i naši učitelji u interkulturalnom dijalogu.
Kroz nastavne sate geografije, glazbene i likovne kulture, politike i gospodarstva, ŠiZ-a i ZAG-a, učenice i učenici šezdesetak zagrebačkih osnovnih i srednjih škola susreću se s drugim i drugačijim kulturama i običajima, iz raznih dijelova svijeta.

CILJ PROGRAMA:

Upoznavanje, razgovor i učenje o različitim kulturnim, etničkim, jezičnim i vjerskim identitetima kroz umjetničke kreativne prakse i dijalog, čime se doprinosi smanjenju predrasuda, stereotipa, nejednakosti i diskriminacije.

Kompetencije i način komunikacije koji razvijamo u djetinjstvu i mladenaštvu određuju naš senzibilitet, kao i odnos prema nepoznatim kulturama i ljudima, način na koji osjećamo, mislimo i razumijemo osobe koje ne pripadaju našoj kulturi. Učenice i učenici, njihovi učitelji, nastavnici i škole koje su dosad sudjelovale u projektu iskazali su veliko zadovoljstvo i iznimno pozitivne dojmove.

U 2023. godini bili smo 17 osnovnih i srednjih škola.
U 2024. godini nastavu ćemo realizirati u još 40 škola!

Koncept Alternativne nastave: Pavlica Bajsić
Glavna koordinatorica projekta: Marija Šimoković Sikavica
Suradnica za likovni dio: Marina Ćurković

ZAHVALE:

Zahvaljujemo svim našim zanimljivim, posvećenim i hrabrim nastavnicima Alternativne nastave:
Nawaru Ghanimu Muradu, Poubabe Ndeugoue Octavie Florette, Commiju Balde Couyate, Huseinu Semihu Adiguzelu, Ljudmili Voloshini , Yusufu Yilsazu, Iris Inayat i Madini Rezaei. Podjelili su s nama svoje osobne priče, otkrili nam daleke kulture, zanimljive običaje, jezike i tradicije svojih domovina. Poveli su nas na putovanje glazbom, bojom, razgovorom i srcem!

Hvala i na velikoj podršci: Jani Radić, Ivi Milardović Štimac, Luciji Mulalić, Nejri Kadić Meškić i svim nastavnicima i ravnateljima zagrebačkih osnovnih i srednjih škola koji su do sada iskazali interes.

Najveće hvala učenicama i učenicima osnovnih i srednjih škola s kojima smo  razgovarali, smijali se, učili i rasli na zajedničkim interkulturalnim satima!

OSVRT UČENIKA:

“Najviše me iznenadilo što jedan doktor nije izabrao neku zapadnu zemlju ali onda sam saznao da nije imao izbora. Nadam se će uskoro riješiti svoje papire i napokon raditi ono što je njegov posao. Bilo mi je zanimljivo slušati njegovu priču. Nisam ni znao gdje Kurdi žive i kakve probleme imaju. Volio bih da ljudi prihvaćaju jedni druge.”  Dominik, OŠ Jabukovac

“Jako lijepa i tužna priča. Yusuf je zanimljiv čovjek, jako se brzo uklopio u život u Hrvatskoj. Bori se za sebe i zvuči jako optimistično. Baš mi je bilo lijepo čuti da je ovdje pronašao ženu iz zemlje u kojoj je rođen. Nadam se da ćemo se opet sresti.”  Marton, OŠ Jabukovac

“Bilo je jako zanimljivo, puno sam naučila o sličnostima i razlikama između Kameruna i Hrvatske. Svidjela mi se pjesma na početku i kraju.”  Ema, OŠ Borovje

“Alternativna nastava je vrlo zanimljiva, naučila sam više o strancima u Hrvatskoj i smatram da bi više učenika trebalo osvijestiti tu temu. Sviđa mi se koncept i bilo mi je zabavno postavljati pitanja.”  Učenica, Hotelijersko-turistička škola

“Sviđa mi se, šalje odličnu poruku i približava ljude. Ruši predrasude stvorene protiv migranata, azilanata i sl. Možemo shvatiti da su i oni ljudi kao i mi.”  Učenik, Hotelijersko – turistička škola

Brošuru možete preuzeti ovdje.

commi_balde_ribnjak_alternativna_nastava Centar_mladih_Ribnjak_Nawar_alternativna_nastava centar_mladih_ribnjak alternativna nastava ukrajinsko slikanje alternativna_nastava